/
566 Views0
InBody 270 analizator

Zašto je važno da znamo sastav svoga tela?

 

Znate i sami: naši razgovori o ishrani i vežbanju uglavnom su fokusirani na kilograme koje želimo izgubiti ili dobiti. Pri tome se zaboravlja da dve osobe istog pola i telesne težine mogu izgledati potpuno različito jer imaju drugačiju telesnu kompoziciju.

Kako  telo izgleda iznutra, koliko ima mišića, masti, minerala i vode  je  sastav ili kompozicija tela.  Analiza sastava tela pokazaće Vašu jedinstvenu građu  i pomoći će Vam da lakše identifikujete područja na kojima trebate raditi kako bi ste poboljšali svoje celokupno zdravlje i dobrobit.

 

Kako BMI može biti obmanjujući

 

Možda ranije niste čuli za analizu telesnog sastava, ali verovatno Vam je poznat termin BMI.

Indeks telesne mase (BMI) je uobičajena metoda koja se koristi za procenu zdravlja čoveka upoređivanjem njegove telesne težine  i visine: BMI = kg / m2

Uprkos široko rasprostranjenoj upotrebi BMI u kliničkoj praksi, BMI ima mnoga ograničenja i loš je alat za praćenje promene telesne težine. Predviđanje zdravlja ili smrtnosti pomoću jednog broja, poput BMI, previše pojednostavljuje zdravstvene rizike i zanemaruje važne faktore koji doprinose dobrom zdravlju.

Kada počnete da vežbate i promenite način ishrane  najverovatnije ste usredsređeni na gubitak masnog tkiva i dobijanje mišića. Vaga ili BMI Vam neće reći koliki deo Vašeg gubitka kilograma čine masti, mišići ili telesna voda, ali analiza telesnog sastava upravo to hoće.

Možda znate opsege Vaše normalne telesne težine, ali kako do toga doći? Ako se samo usredsredite na mršavljenje, na kraju ćete možda izgubiti mišićnu masu i  sabotirati svoje zdravlje. Analizom telesnog sastava uklanjate sve nedoumice i nagađanja.

Bez obzira na  ciljeve, važno je da  tokom svog puta imate na umu da biti mršav nije uvek jednako biti zdrav.

Uobičajena je pretpostavka da  je zdravo imati što manje masti . Međutim, biti mršav automatski ne smanjuje nečiji zdravstveni rizik. Skinny fat iliti „mršavo debele“ osobe mogu da nose iste povišene zdravstvene rizike kao i gojazna osoba.

Ljudi koji su skinny fat mogu izgledati mršavi i činiti se zdravi jer imaju prihvatljivu količinu potkožne masti, ali imaju  povećane zdravstvene rizike zbog prekomerne količine visceralne masti, masti oko unutrašnjih organa, i premale mišićne mase.

Čak osobe koje su klasifikovani kao skinny fat obično nisu svesne svojih potencijalnih zdravstvenih rizika, jer se, za razliku od potkožne masti, visceralne masti ne mogu meriti BMI i vagom i tako da ostaju neotkrivene.

Bilo da pripadate nekoj  od gore navedenih kategorija, ili samo želite da krenete sa  zdravim načinom života, razumevanje svog telesnog sastava je sjajno mesto za početak.

Zdrava ravnoteža masti i mišića je vitalna komponenta Vašeg dugoročnog zdravlja. Imajući adekvatnu  mišićnu masu pomažete jačanju imunološkog sistema u borbi protiv bolesti, podržavate dobro držanje tela, poboljšavate pokretljivost i sprečavate slabost u zrelom dobu.

 

grafikon sa skeletna mišićna masa SMM

Kako da pratite napredak uz analizu telesnog sastava

 

Analizom sastava tela možete lako pratiti napredak i meriti efikasnost Vaše dijete i režima vežbanja.

Vreme je da upoznate InBody 270 modernu medicinsku vagu koja koristi najprecizniji metod merenja bioelektričnom impedansom (BIA). Analizira 5 segmenata tela: desnu ruku, levu ruku, trup, desnu nogu i levu nogu i daje detaljnu analizu sastava tela sa preciznošću od 98% u korelaciji sa DXA zlatnim standardom.

Dobićete :

  • precizno merenje ukupne težine Vašeg tela
  • Vašu optimalnu telesnu težinu
  • analizu sastava tela: masu vode, proteina, minerala i masti
  • analizu odnosa skeletne mase mišića (SMM) i masti-skeletna mišićna masa su mišići koji se mogu uvećati
  • dijagnoza gojaznosti: BMI (index telesne mase), procenat masti u telu (PBF),
  • segmentnu analizu mase tela bez masti, upoređeno sa idealnom težinom i prikazana segmentno: desna ruka, leva ruka, trup, desna noga i leva noga.
  • segmentna analiza masti prikazana segmentno: desna ruka, leva ruka, trup, desna noga, leva noga.
  • odnos obima struka i bokova
  • nivo visceralnih masti (masti oko unutrašnjih organa)
  • fitnes indeks
  • stopa bazalnog metabolizma
  • preporučeni dnevni unos kalorija
  • kalorijska potrošnja pri vežbanju, tabela od 20 sportova i aktivnosti i analiza za trajanje od 30 minuta

Sve navedeno  daje Vam mogućnost da na samom startu postavite sebi  realne ciljeve, napravite  plan ishrane prema svom  telu, tačno pratite napredak i budete motivisani na Vašem putu zdravlja.

Testirajte se, znajte svoje brojeve i živite bolji život.

Za više informacija klik na  Analiza telesnog sastava